Prognozuje się, że światowy rynek pasty do zębów osiągnie poziom 18 miliardów USD do 2025 r. Wzrost sprzedaży wynika z trwałego wzrostu populacji, rosnącej świadomości dotyczącą higieny jamy ustnej i wprowadzeniem innowacyjnych rozwiązań w pastach do zębów w przystępnych cenach oraz powiększeniu oferty dla wybranych węższych grup klientów.
Ze względu na zmianę diety na świecie poprzez zwiększenie spożycia cukru zwiększa się zapotrzebowanie na pasty do zębów, mające niwelować negatywny wpływ przetworzonego pożywienia na zęby. W ramach modnej pielęgnacji zębów pojawia się rozdrobnienie na poniższe nowe trendy.
Dodatkowo w 2020 roku pandemia COVID-19 wzmocniła nacisk na higienę jamy ustnej ponieważ gabinety dentystyczne są na całym świecie zamknięte lub działają ograniczony sposób.
Trendy - pasty do zębów
Trend 1
Rynek światowy jest obecnie nasycony pastami do zębów z fluorem, dlatego jednym z trendów są pasty do zębów bez fluoru, które stały się modne i poszukiwane jako ,,zdrowsze,,.
Trend 2
Pasty do zębów w kategoriach wybielania, ochrony przed próchnicą i usuwania plam nazębnych. Indywidualizacja oferty past do zębów jest kolejnym trendem wpasowującym się w różnorodność społeczności konsumenckich pod względem pochodzenia etnicznego, religijnego, zamożności, stylu życia i wartości. Nowym trendem w ramach indywidualizacji są np. pasty do zębów dla mężczyzn.
Trend 3
Pasty do zębów dla dzieci bez fluoru o szerokiej gamie smakowej.
Trend 4
Past do zębów wrażliwych – jak zauważają specjaliści od marketingu, jest to najdynamiczniej obecnie rozwijający się segment. Jest to całkowicie zrozumiałe ponieważ , ponieważ nadwrażliwość zębów dotyka ponad 50% populacji na świecie.
Obecnie produkty typu „sensitive” stanowią drugi, po pastach wybielających, wiodący segment. Oznacza to zapotrzebowanie na pastę do zębów z azotanem potasu.
Trend 5
Od lat to kupowane są pasty wybielające, ponieważ gwiazdy świata mediów prezentują piękne białe zęby i są one symbolem zdrowia, urody i wysokiego statusu materialnego. Będzie to oznaczać na rosnący popyt na pastę do zębów niezawierającą triklosanu w związku z niedawnym negatywnym rozgłosem na temat triklosanu, a FDA zakazuje jej stosowania w mydłach.
Trend 6
Rosnący trend w kierunku produktów naturalnych wzbudza zainteresowanie pastami do zębów z aloesem, olejkiem eukaliptusowym, mirrą i innymi ekstraktami roślinnymi jako aktywnymi składnikami wśród konsumentów dbających o zdrowie.