Jak wynika z danych firmy Nielsen w zeszłym roku w pielęgnacji twarzy dominował temat pielęgnacji azjatyckiej a w niej największy trend zeszłego sezonu: maseczki. Segment ten stanowiący w 2016 nieco ponad 5 proc. wartości kategorii kosmetyków do pielęgnacji twarzy wygenerował w ciągu roku prawie 60 proc. wzrostu i z końcem roku 2017 przekroczył 120 mln złotych w sprzedaży.
Trendy w maseczkach
Trend 1
Zastosowanie naturalnych składników oraz różnorodność aplikacji od klasycznych postaci kremu, przez glinki, peel-off, warm-oil, maski w płachcie, sprawiło, że maseczki do twarzy stały się bardzo popularne wśród millenialsów.
Trend 2
Zanieczyszczenie i intensywny tryb życia które otworzyły nowy segment masek do twarzy ,,anty-polucion”.
Trend 3
Maski wielofunkcyjne, które mają oferować działanie na kilka problemów na raz, np. korzyści w jednym produkcie takich jak nawilżanie, przeciwdziałanie efektom starzenia lub leczenie trądziku i wyprysków i nawilżanie.
Trend 4
Coraz powszechniejsze stosowanie produktów do pielęgnacji skóry przez mężczyzn napędzającym wzrost światowego rynku maseczek do twarzy. Rosnąca liczba sieci handlowych w krajach rozwijających się oraz dostępność kilku rodzajów maseczek do skóry w połączeniu z rozwojem handlu elektronicznego skutkuje łatwą dostępnością maseczek na twarz.
Trend 5
Maski w płachcie Maski w płachcie zyskały obecnie popularność na całym świecie, ponieważ maseczki chronią przed zanieczyszczeniami, brudem i olejem, które nagromadziły się na skórze. Maski są wypełnione dobroczynnymi składnikami, takimi jak kwas hialuronowy i witaminy. Arkusze zapobiegają parowaniu składników, a ponadto wydłużają czas potrzebny do wniknięcia w głąb skóry. Stąd szybko zmieniający się styl życia, zanieczyszczenie, skuteczność i bezpieczeństwo produktów oraz potrzeba składników, aby zachować młodość i zdrowie skóry, są czynnikami stymulującymi rozwój rynku. Ponadto przewiduje się, że wzrost popytu na produkty kosmetyczne dzięki naturalnej bazie składników, takiej jak ekstrakty z aloesu i zielona herbata, będzie napędzać rynek w nadchodzących latach.
Środowisko konkurencyjne
Globalny rynek masek do twarzy jest rozdrobniony z powodu obecności wielu graczy. Kluczowi gracze wykorzystują strategie wzrostu, w tym fuzje i przejęcia, ekspansję, rozwój nowych produktów i partnerstwa, aby napędzać wzrost rynku. W tej branży działa kilku znaczących graczy, takich jak między innymi Procter & Gamble, Estée Lauder Inc, L'Oreal Paris jednak klienci na całym świecie poszukują marek oryginalnych i niszowych , które oferują Polscy producenci i dlatego zapraszamy do zapoznania się z polskimi producentami.